15 Days Writing Challenge - Day 3 -#bookworm

Napravi listu svojih omiljenih knjiga



'Obožavateljka' - Rejnbou Rauel


Knjiga za koju sam saznala sasvim slučajno, preko nekog random yt videa i odlepila na naslov. Ukoliko ste čitali prvi dan ovog challenge-a, onda znate da sam se opisala kao 'Ultimate fangirl'. Ova knjiga se na engleskom zove 'Fangirl', tako da mislim, o čemu pričamo?


U knjizi se radi o dve bliznakinje - Kat i Rini. Kao i kod svih blizanaca, postoji onaj tiši, koji se uvek drži po strani i onaj bombastični koji bi sve da proba i izdominira. U ovom slučaju, Kat, ona ćutljiva, je naš glavni lik. Priča počinje kada devojke krenu na koledž, kada Rina kaže Kat da ne želi da budu u istoj sobi u domu. Rina želi da se oproba u studentskom životu, a Kat samo hoće da sve ostane kako je sada. Međutim u poslednje vreme se Rina toliko promenila, da je jedina stvar koja ih je još vezala bila Sajmon Snou (koji je aluzija na Hari Potera). Lik iz knjige kog su volele kada su bile male. Ali kako i to polako nestaje, Rina ga prerasta, a Kat i dalje shvata svet Sajmona Snoua najozbiljnije što može i piše svoj fanfic 'Nastavi dalje, Sajmone', koji se trudi da završi pre nego da izađe poslednja knjiga u seriji.


Okej, ovo je bilo dugačko. Izvinite. Kako bilo, ovu knjigu nisam mogla da ispustim prošle zime, do te mere da sam je čitala u školi. Bukvalno. Toliko mi je bila zanimljiva. I ljudi kažu da je Kat potpuno relateble character. Meni iskreno nije bila, ali sam sve jedno uživala u celoj priči o Kat kao piscu, kako sazreva. Likovi su fantastični. Levi je i dalje jedan od mojih omiljenih likova IKADA. Tip je genijalan. Potpuno se slažem sa onim što je rekla Zoella o ovoj knjizi u jednom od svojih videa 'Ukoliko ste pisac ili se samo bavite time, ova knjiga će vas sigurno inspirisati.'.


'Carry on' Rainbow Rowell


'Nastavi dalje'. Zvuči poznato? Da, knjiga 'Carry on' je ustvari priča samo o Sajmonu Snou o kom je Kat pisala fanfic i o kome su ona i Rina čitale knjige. I gore sam napisala da je to namerna aluzija na Hari Potera. I da, neki delovi će vas stvarno potsetiti na njega. Poput škole za čarobnjake koju pohađa, ali cela priča je potpuno drugačija


Sajmon Snou je najgori 'chosen one', tj. izabrani, koji je ikada postojao. Ili je to makar kako njegov cimer Baz kaže. Sajmon je veliki, sedamnaestogodišnji čarobnjak, kom je suđeno da pobedi monstruoznog čarobnjaka, koji ide naokolo sa njegovim, ukradenim licem. Ipak, da li je sposoban za tako nešto? Da. Ili je to makar što Mag, njegov mentor, kaže. Cela priča je toliko retardirana i genijalno osmišljena. Da li je ljubavna priča? Jeste. Da li je drama? Jeste. Da li je paranormalno? Prilično. Ukoliko ne volite čarobnjake, vampire, tinejdžere i toliko dinamičnih obrta, ovo nije knjiga za vas. Ja volim, tako da mi je ovo i dan danas omiljena knjiga.


Dakle, ova knjiga nema da se kupi kod nas, tako da sam je naručila onlajn. Problem je u tome što sam je ja naručila u decembru, a ona je stigla krajem marta. Ali okej. Totalno je vredelo. Ova knjiga mi je zadala najveći emocijalni rolerkoster ikada! U jednom trentuku sam bukvalno vristnula i bacila knjigu preko sobe. Onda sam je gledala kako leži pored zida jer nisam mogla da se priberem deset minuta i nastavim poglavlje. Čitala sam je tačno osam dana, jer sam bukvalno uživala u svakoj stranici i nisam htela da se završi. Takođe je još jedna stvar koju sam radila to da sam podvlačila rečenice i delove koji mi se sviđaju. To nikada nisam radila do sada, pa mi je bilo zanimljivo. Ako vas ovo do sada nije uverilo koliko mi se knjiga dopala, setite se da sam je čitala dok sam imala temperaturu 39, dok se nisam bukvalno onesvestila, koliko me je zanimalo šta će da se desi. A da, i Baz mi je totalno najomiljenije stvorenje ikada.


'Noćna škola' K. Dž. Doreti


Deo čitave serije, koju još uvek nisam pročitala. Sramota me je.


Devojka Eli, huliganka, izbačena iz niza škola, ponovo pravi glupost. Uhvaćena je kako spreja zidove škole u sred noći i uhapšena. Ponovo. Kada je njeni roditelji dovedu kući, saopšte joj da su je prebacili u drugu školu. Internat 'Simerija', na periferiji Londona, za koji niko nikada ranije nije čuo. Kada Eli dođe u akademiju 'Simerija' shvati da to nije obična škola. Nema telefona, nema televitije, nema svoje odeće. Uniforme, balovi, knjige i gomila ljdi koji se ponašaju čudno. Tokom njenog boravka tamo kreću da joj se dešavaju neke stvari koje ne može da objasni. Sve dok jedna devojka ne bude ubijena na velikoj školskoj svečanosti. Da li će se, ako se razreši ko je ubio, razrešiti i sve misterije koje prate ovu školu?


Ova knjiga je čudna, mračna i sve između. Prvih dvesta strana sam je mrzela. Bila mi je užasno dosadna. Sve do ubistva. Kada su krenule stvari jedna za drugom i sve je postalo dinamično. Klupko misterije je raslo (hvala Bogu). Na kraju je knjiga ispala toliko genijalna. Nikada ne bih rekla ko je ubica. Ali to je tek početak. Ovih dana mi se toliko čita ova knjiga ponovo, da mogu da lepo, k'o čovek nastavim i pročitam celu seriju, ali pre toga moram da završim još jednu knjigu. A da, moram da napomenem da sam tokom cele knjige, od trenutka kada se pojavio mrzela Silvena. Ne blago hejtovala. Mrzela. Ako mene pitate, Karter is my bae, a ovaj nek se baci s mosta. Da biste razumeli o čemu pričam, definitivno pročitajte ovu dinamičnu priču punu misterije, ljubavi, tinejdžera i drame. 


'Gril Online' Zoe Sugg


Pročitala sam je četiri puta. Ups. 

Anksioznost je mnogo veći problem nego što se čini. Napadi panike ne treba da se shvataju olako. To Peni najbolje zna. Ona ih doživljava još od one noći kada je doživela saobraćajnu nesreću sa svojim roditeljima. Svi su živi i nepovređeni, ali je to ipak ostavilo trag na njoj. Ipak, Peni ne može o tome da priča sa ljudima. Naravno ako nisu Eliot, njen najbolji prijatelj. Ali ne mogu svi biti on, tako da ona sve drži u sebi i opisuje na svom anonimnom blogu, deleći svoja iskustva sa horodom pratilaca. To sve funkcioniše dok se ne desi kap koja je prelila čašu, na predstavi koju je spremala njena srednja škola. Posle toga Peni leti za Nju Jork, na drugi kontinent za Božić, gde ni ne sluti da će joj se ceo život promeniti, samo zato što je slučajno ušla u pogrešnu prostoriju i naišla na ono unutra. 


Mislim da sam jedna od retkih ljudi koja je prvo otkrila knjigu 'Onlajn devojka', a tek onda Zoellu. Ukoliko ne znate ko je ona, to je slavna jutjuberka, koja je do sada napisala još dva nastavka ove knjige. Pročitala sam ih oba. Drugi mrzim, za treći živim. Kako bilo, random sam je uzela u Laguni jednog leta i bukvalno krenula da je čitam u busu. Tu je krenula ljubav između mene i ove knjige. Prvo jer je priča fantastična i stvarno od pomoći anksioznim osobama, što mislim da Zoi najbolje zna, jer i sama pati od toga. I mislim da je bilo stvarno hrabro od nje to što je stvorila Peni, kao uzor osobama koje imaju isti problem, i tako im pokazala da nisu sami. Nevezano za to, ona je stvorila tako cozy atmosferu koja me obuzme svaki put dok čitam ovo. Cela Novogodišnja priča, opisi Nju Jorka i Brajtona u zimu su mi stvarno to die for. Inače sam je čitala tri puta na srpskom, onda sam dala moj primerak sestri, koja mi ga nikada nije vratila, pa sam naručila ovu na englesom i pročitala je i četvrti put. 

'Lažljivci' E. Lokhart


Ukoliko ste emocionalno slaba osoba i brzo se rasplačete, ovde se moj post za vas završava. Međutim, ako vam je omiljena stvar da plačete uz knjige i sve ostalo, ostala je još jedna knjiga na ovom spisku.


Petnaest leta. Četiri lažljivaca. Jedno ostrvo i savršena porodica. Svake godine se Sinklerovi okupljaju na svom privatnom ostrvu. Svako krije svoje probleme iza zidina svoje vile. Roditelji i tri ćerke sa svojom decom. Svi su savršeni. Sve do petnaestog leta. Posle petnaestog leta Kadens se ne seća ničega što je dovelo do toga da se probudi gola na obali. Seća se samo ogromnih migrena i bola. Mnogo bola. Šesnaestog leta se nije pojavila na ostrvu. Sedamnaestog se svi ponašaju čudno. Svi kriju tajnu. Šta se desilo petnaestog leta? 


Uh. Ovo nije jedna od mojih omiljenih knjiga. Generalno ne volim Kadnes ni najmanje. Antipatična mi je. Jedini lik kog ustvari volim u ovoj knjizi je Gat. Ipak, ništa od toga nije bitno, zato što je ovo jedna jedina knjiga zbog koje sam plakala dva sata bez prestanka. Bez preterivanja. Nisam mogla da se smirim. Knjiga je kratka, Ima možda oko dvesta strana, tako da sam je brzo završila, jer sam kontala da nije ništa specijalno. Zvučala mi je super, ali kako sam odmicala nije mi bila toliko genijalna. Međutim svi su pričali kako je kraj bombastičan, tako da sam morala da se uverim i sama. I jesam. Nisam mogla da verujem u trenutku šta se desilo, ali kako sam nastavljala da čitam sve me je više pogađalo, da nisam mogla da se zaustavim kada sam počela da plačem. Ukoliko nemate šta da radite jedno popodne, a volite da plačete, tu su 'Lažljivci'. Brzo se čitaju, a ostavljaju utisak. 


Au, al' sam se raspisala. Nadam se da se niste mnogo smorili, ako ste uopšte izdržali do kraja. Ukoliko ste pročitali neku od ovih knjiga, javite mi u komentarima. Takođe, ako imate neke preporuke za mene, takođe mi ih ostavite dole, jer znate da volim da čitam. 

Do sledećeg puta 
N.

Коментари

  1. Verovali ili ne, ja sam pročitala sam Onlajn devojku, ali definitivno moram pročitati ostale, pogotovo Fan Girl.

    Adda's life

    ОдговориИзбриши
  2. Super post! Planiram uskoro da kupim Obožavateljku i ovim postom si me još više i natjerala na to :) Odličan post, knjige su zakon *-*
    Moj blog -> This is my life

    ОдговориИзбриши
  3. Odlican post! Procitala sam Zoelinu knjigu.
    Na svom blogu sam zapravo napravila post na istu temu, ukoliko zelis pogledaj :)
    I mozda mozemo medjusobno da se zapratimo? Javi mi u komentarima na mom blogu.
    www.darijadujovic.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Već neko vrijeme želim pročitati Fangirl ali trenutno imam toliko puno knjiga na listi čekanja za čitanje da jednostavno nemam vremena za nju! Ali stvarno me zanima i što prije ću naći vremena za nju.

    cloudines.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahah svi ovih dana hoće da čitaju Fangirl. I treba. Genijalna knjigaaa. Obavezno, čim nađeš vremena pročitajjj <3

      Избриши
  5. Procitala sam nekoliko tvojih postova, jako su zanimljivi i inspirativni
    :) zapratila sam tvoj blog pa ako zelis uzvrati
    https://oazalepote.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Ideje za fotografije na plaži - ne, nemam kreativniji naslov

Cat Scratch game - da li sam upala u FAKING SEKTU (?)

Q&A - odgovori na pitanja prvog prvcijatog Q&A na ovom blogu