Inspiration post - Old school, vintage winter vibes

Ovo je pesma koja apsolutno i stopostotno odgovara temi posta:
Preporučujem da je pustite u pozadini dok ovo čitate. 


Nekako je muzika kao oni stari filmski klasici. Podseća me na zime kakve su bile pre 2000.-ih. Iako, tehnički, još uvek nisam bila rođena tada, odrasla sam uz takve filmove. Uz takvu muziku za Božić. I dalje se sećam kada smo moji komšija i ja gledali stare, stare Diznijeve božićne specijale, Beti Bup i crtaće toliko lošeg kvaliteta, da ti sada bude svaku uspomenu iz tog perioda.  


Zima je slušanje takve muzike. 
Zima je gledanje 'Sam u kući', dok jelka treperi u pozadini, a ti još ne možeš da piješ toplu čokoladu koju stežeš među šakama na krilu, jer je previše vruća. Posle pola sata shvatiš da je bilo kakvo piće bilo loša ideja, jer ti se čini kao da ćeš da se upiškiš od smeha.


Pre dve godine sam u zimu slomila nogu, baš na današnji dan. Petog decembra. Nisam mogla mesecima da se mrdam iz kreveta, tako da sam dobar deo presedela u svojoj sobi. Ali tog jednog dana me je tata preneo u dnevnu, samo kako bismo mama, on i ja zajedno okitili jelku. Tada sam prvi put gledala 'Pevaj brate' i upala u začarani krug. I dalje znam celu seriju napamet. 


Zima su i reklame za Koka-kolu. Tek kada vidiš Deda Mraza sa fejk bradom i gomilu srećnih ljudi koji piju Koka-kolu, znaš da je vreme praznika krenulo. 
Iskreno, ja je ni ne volim, ali se toj reklami obradujem ko rodu najrođenijem.


Jedne godine smo moja najbolja drugarica i ja imale najbrutalnije sankanje u istoriji sankanja. To je bilo na brdu na kraju njene ulice. Toliko smo vremena provele skupljajući hrabrost da se spustimo niz najkrivudavije brdo u gradu, a posle satima nisu mogli da nas odvoje odatle. Polomile smo se, uletele u trnje više puta, zaradile modrice na dupetu, jer je u većini slučajeva ili ona ispala usput ili bih ja preletela napred još pola metra. 
Na kraju, kada je pao mrak i kada su nas naterali da se vratimo kući bile smo toliko premorene da je morao njen tata da dođe po nas. Sele smo na sanke i on nas je vukao kroz ulicu, dok je pričao sa komšijama kako je sneg baš napadao te godine. I dalje se sećam upaljenih svetala ispred kuća. Predpostavljam da mi je sve to odavalo neku porodičnu atmosferu. 
Sećam se da smo uskočile u hrpu snega koji je njen deka pokupio, čim smo ušle u dvorište.


Jedne zime je naša baka mene i moju stariju, nerođenu (uvek naglasim to jer sam jedinica) sestru šetala kroz centar. 
Baka nas je često šetala kada smo bile male. To su mi i dalje jedne od najlepših uspomena. Pogotvo jer moju baku nikada nije bilo sramota ničega, pa je uvek radila nešto što niko normalan ne bi. To volim kod nje. 
Kako bilo, te godine smo u centru naišli na jedno konjče. magarence, šta li je bilo. Deca su se slikala sa njim. Sećam se da je mene bilo sramota da se sednem na njega, pa je sela moja sestra, a ja sam kao čunj stajala pored. Obe smo izgledale kao eskimi. Ona umotana u žutu jaknu, a ja u zelenu. A u pozadini je sve bilo belo i zavejano. 
Mama je našla tu sliku pre neki dan. 


Nikada neću da zaboravim kako sam provodila svaku zimu igrajući se napolju u snegu, kada sam bila mala. Svaki dan, kada je moja mama bila na poslu, bih molila (drugu) baku da me pusti da izađem napolje na samo deset minuta. I kada bi pristala to bi se odužilo na sat vremena. Pre toga je morala dobro da me obuče u džempere i šalove. A kada bih se vratila morala bih sve to da skinem u hodniku, jer sam umela da se često pretvorim u grudvu, pa bi baka to stavila pored šporeta da se osuši. 
Onda bismo deka i ja sedeli pored šporeta na drva u kuhinj, da se ja zagrejem, a on da me zasmejava i pravi mi društvo. 
Pa bismo u nekom trenutku prešli u dnevnu sobu da gledamo crtaće koji su tada bili na Kanalu D i Ultri. Toliko sam dana provela tako kada sam bila u vrtiću...


Jednu zimu smo moji brat i sestra iz Beograda i ja proveli gledajući 'Pirate sa Kariba'. Veče pre badnje večeri smo njih dvoje, mama, tata, stric, strina i ja sedeli u dnevnoj sobi. Tata, sestra i ja smo gledali treći deo 'Pirata', mama i strina su po trosedu razvukle recepte za kolače i ostale stvari koje su planirale da prave za Božić, a moj brat i stric su gledali Bijonsin spot za pesmu 'Runnin'' i čudili se kako su ga snimili. 
Prva stvar koju sam uradilla na badnje jutro bila je da sam premotavala kraj trećeg dela, samo da vidim Vila i Elizabet još jednom. I dalje mi je to omiljeni deo. 


Toliko uspomena budi ovaj period godine. Danas je bio prvi sneg. Zavejao me dok sam došla do škole. Dogovaramo se za Novu godinu ovih dana. Izgleda da ćemo da radimo 'tajnog Deda Mraza'. Nikada to nisam probala, ali videla sam da to rade u 'Anđeli Anakondi' kada sam bila mala. Tada je ona poklonila Nanet vodu iz wc-a ako se dobro sećam. 

Recite mi u komentarima neku vašu božićnu uspomenu. Kako se osećate sada, kada se setite tog perioda? I da, kako provodite prve dane decembra? Nadam se da su zabavni i hladni.

Do sledećeg puta! 
N.

Коментари

  1. Ajoj jako divan post, zaista divaan! Uzivala sam u citanju a ujedno si me podstavkla i na razmisljanje. I sama obozavam zimu, naprosto omiljeno godisnje doba i zaista postoje mnoge stvari, cinjenice i uspomene koje me vezuju za ovaj period. Jednostavno ovo je vreme kada najvise vremena provodim sa porodicom i kada smo svi naprosto skupa, a to mi jako znaci.!

    Visit my blog, Maleficent

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam tacno sta hoces da kazes <3 Zima je vreme kada se cela porodica okuplja i provodi vreme zajedno. I meni to toliko znaci, zato mi je i zima toliko posebna :)) Hvala ti na komentaruu <33

      Избриши
  2. Jooj, koliko divan post! Mislim da je ovo jedan od najboljih na tvom blogu. Iz njega nekako isijava porodična, nostalgična,i u isto vreme nežna i pozitivna atmosfera. Uspela si da me vratiš u neke trenutke koje mi puno znače, a dogodili su se u baš u ovom periodu. Svaka čast na ideji za ovaj post. <3

    Introverted dreamer

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da sam uspela u tome <3 Stvarno mi znaci ovaj komentar <3 Hvala ti od srca :)

      Избриши
  3. Znači, ti mene oduševljavaš iz posta u post! Ovo je prosto neverovatno kol'ko je dobro. Inače, prvi sneg nije bio jutros nego juče/ prekjuče (ne sećam se baš, al najverovatnije prekjuče) rano ujutru, što sam, naravno, prespavala, ai su me storiji obavestili. :D Ali ono prvi pravi prvi sneg je bio jutros i ja sam planirala da se slikam kad pođem u školu (pola dva), međutim, znaš i sama da se otopio do tad. :/ Ali okej, nebitno.
    Što se uspomena tiče, ja se sećam, tamo, recimo 2012/13 (otprilike) dok još Pink nije bio propo, sedela sam s babom do pola 4 i gledala ono Narodno veselje, nešto... *Don't judge me, 2012/13, šta sam mogla da znam :D*
    Svi ostali (mama, tata, sestra) su već odavno bili legli. Sećam se, takođe još jedne stvari koja se desila još ranije, znači 2009/10. možda. E sad, mi smo tu svi lepo proslavljali NG, jeli pečenje, slušali muziku... kad smo moja čitaj: MLAĐA sestra i ja morale u WC u isto vreme. I uzmemo one noše, jedna u jednu, druga u drugu i sedimo u predsoblju na nošama. Imali smo onaj topli pod ("topao" a 'ladan da ti bubrezi oteknu) i bio je usl. rečeno kariran (mislim ono, kocke/ kvadrati...) i sele smo na početak top toplog poda, na kadrat br. 1 i dogovorile se da svaka ide onoliko kvadrata unapred koliko ima godina i ona koja pobedi pojede Milku onoj drugoj (moj plan 😈). I pogodi ko je pobedio. Ona onda nije mogla da ukapira kako uvek ja pobedim i otišla je da me tuži roditeljima da varam. 😂 Na kraj joj nisam pojela Milku, ali ono... lepo sećanje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E taj prvi sneg je trajao koliko i pamcenje zlatne ribice (a.k.a. 4 sekunde, hvala biologicarki iz osnovne na ovoj informaciji), tako da sam ga i zaboravila do sad 😂.
      Inace toliko volim tvoje romane od komentara. Uvek nesto zanimljivo ("topao" a 'ladan da ti bubrezi oteknu'. Oplakala sam ovoo 😂😂). Ladno sam krenula sad da ti pisem ''odlican post''... refleks.
      U svakom slucaju, hvala ti na komentaru ❤❤

      Избриши
  4. Na tvom blogu me je privukao izgled, a zadržao sadržaj. Zaista ima talenat i veoma dobro pišeš. Inače, ovaj post ti je posebno dobar, jedan od boljih koje sam pročitala u poslednje vreme.♥

    ОдговориИзбриши
  5. jako lepo napisano vidi se sa paznjom i trudmo super :)
    https://highheelpoodl.blogspot.rs/2017/12/new-video-early-winter-outfit-ideas.html

    ОдговориИзбриши
  6. Kada vidim božićnu Coca-cola reklamu na tv-u tek onda sve počinje! :D
    I s ovim dijelom o sanjkanju podsjetila si me na zimu kada smo se kao klinci svi znali spuštati s najvećeg brda. Šteta što toga više nema. :/
    Sviđa mi se tvoj post, pogotovo to što imaš mogućnost da potakneš ljude na razmišljanje, da se nasmiju, prisjete divnih uspomena... :)

    Visit me at:
    Shoot for the stars

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo ti hvalaa ❤❤ ni tog brda na kom smo se nas dve spustale vise nema 😕

      Избриши
  7. Znači toliko divan,originalan,lijep,sladak,smiješan,zanimljiv,nostalgičan,poseban,pozitivan,nježan...post.
    Ja se tebi ne mogu nadiviti više,čovječe,toliko talenta za pisanje da to više nije humano.

    BUT AJ LOVE IT <3

    tipicnateenagerka.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. I loved reading your stories here. Wonderfully written. :)

    Joy to the World

    ОдговориИзбриши
  9. U pravu si, posebna je čar još ako se pusti i muzika u pozadini, koja je zimska, božina, a ujedno i u vintage fazonu. Sve stvari koje si navela i mene vraćaju u djetinjstvo i post mi se baš iz tog razloga dopada. Coca cola svake godina ima drugačije, a i bolje reklame, koje definitivno obilježe ovaj period :D Još jednom, odličan post.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
  10. obozavam zimu, obozavam vrijeme blagdana kada smo svi na okupu, ne znam zasto ali u sjecanju mi je ostao jedan bozic kada je baka jos bila ziva, svi smo bili kod nje i bilo je predivno zaista. ove godine ce Bozic opet imati posebnu car jer cu ga docekati s deckom i jedva cekam

    Blog: MagdalenaŠ.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zao mi je zbog tvoje bake, ali lepo je sto imas divne uspomene na nju <3. Nadam se da ces lepo provesti ovaj Bozic <33

      Избриши
  11. I kod mene je počeo da radi taj holidej spirit tako da se sad skroz saosećam sa postovima ovakvog tipa :D

    Novi post :)

    ОдговориИзбриши
  12. Thank you on your comment, but no thanks :) <3

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Cat Scratch game - da li sam upala u FAKING SEKTU (?)

Ideje za fotografije na plaži - ne, nemam kreativniji naslov

Q&A - odgovori na pitanja prvog prvcijatog Q&A na ovom blogu